keskiviikko 18. kesäkuuta 2014

Musiikkia, musiikkia!


Mä en oikein ole innostunut turkkilaisista elokuvista. Ollaan muutama käyty Ismetin kanssa katsomassa ja mun täytyy sanoa, että turkkilaiset tv-sarjat on paljon koukuttavampia ja parempia! Oon kohta saanut sen tyttö ja punainen huivi –sarjan katsottua kokonaan ja alan jopa tajuta vähän niitä repliikkejä ja muita turkiksikin! Oon niin ylpee :D Osaako kukaan teistä muuten turkkia? Tai haluaisitteko opiskella? Mun mielestä se on ihana kieli!

Tv-sarjojen lisäksi oon innostunut turkkilaisesta musiikista. Onko kukaan teistä koskaan kuunnellut turkkilaista musiikkia? Mulla oli tosi erilainen käsitys siitä kuin mitä oon täällä huomannut sen olevan! Kaikki varmaan tietää tän – se on soinut radiossa paljon myös Suomessa:




Mun mielestä Tarkanilla on muitakin hyviä biisejä, mutta täällä on niin paljon enemmänkin artisteja ja haluaisin esitellä teille niitä mitä luulen, että ette oo ennen kuulleet! Ekaksi haluan esitellä teille Sezen Aksun. Se on oikeastaan kaiken turkkilaisen pop-musiikin takana – tavallaan niin kuin kuningatar! Se on tehnyt tosi paljon töitä, että on saanut nostettua tän musiikin ihmisten suosikiksi ja auttaa nykyajan artistejakin pääsemään pinnalle. Kuningatar ja hyvä haltiakummi samassa – tykkään! :)



Olin muuten jotenkin ajatellut, että Turkissa on vaan sellaista nopeatempoista ja menevää musaa. Yllätyin, kun täällä onkin vaikka kuinka paljon balladeja ja muita hitaampia biisejä! Ja jotenkin tykkään just niistä eniten…en tiedä miksi! Voi olla, että ne on just tietyllä tavalla erilaisia verrattuna siihen mitä on tottunut kuuntelemaan!




Oon kuunnellut tosi paljon naisartisteja täällä, niillä on jotenkin mielenkiintoisempaa musiikkia. Miehistä tykkään ehkä eniten Kenan Doğulusta ja Tarkanista. Ne taitaa olla suosituimmat turkkilaiset miesartistit myös Turkin ulkopuolella. On muitakin hyviä, mutta tätä oon kuunnellut eniten. Ismetkin tykkää niistä, vaikkei se myönnä! ;)



Monet ulkomaalaiset sanoo, että suomen kieli on niin kaunista laulettuna, mutta kyllä mun mielestä turkki vie voiton. Se on niin jotenkin sulavaa ja soljuu vaan korvissa. Voisin kuunnella näitä loputtomiin!

-Anni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti